Compania aeriana de linie Carpatair vrea sa investeasca 15-20 de milioane de euro la Timisoara intr-un hangar pentru a putea efectua reparatii la avioane de tip Airbus, Boeing, Saab, Fokker, un business profitabil pentru romani si o oferta tentanta pentru operatorii aerieni din strainatate, care platesc in prezent de 2 ori mai mult pentru o ora de lucru, potrivit presedintelui companiei, Nicolae Petrov.
Wall-Street.ro: Anul 2011 a fost profitabil? Veti termina pe profit?
Nicolae Petrov (foto): 2011 nu a fost un an profitabil pentru Carpatair si cauza principala este concurenta neloiala cu care ne confruntam care este subventionata. Am fost fortati sa reducem preturile cu 20%, este o chestie nesanatoasa, vorbim de preturi de dumping.
O investitie romaneasca in transportul aerian cu 500 de locuri de munca este afectata grav din punct de vedere al profitabilitatii de 3 ani de un concurent care este subventionat de statul roman, care nu este agent economic romanesc sa plateasca vreun impozit sau sa creeze locuri de munca. Ajutorul de stat are o pondere de 38% la costurile directe. Succesul pe care Wizz Air il trimbiteaza in Romania se bazeaza pe ajutor de stat.
Carpatair a inregistrat anul trecut o pierdere de 4,8 mil. euro, in scadere de la 9,2 mil. euro in 2009, potrivit Ministerului de Finante.
Wall-Street.ro: Cum au fost primele 10 luni pentru Carpatair?
Nicolae Petrov: In primele 10 luni, am inregistrat o crestere de 10% a numarului de pasageri (circa 500.000 de persoane) fata de anul trecut.
Operarea mult mai mare din vara ne va aduce o crestere de 5% a numarului de pasageri anul acesta, la 600.000 de persoane. De asemenea, cifra de afaceri va creste cu 5% in 2011.
Wall-Street.ro: Vedeti operatiunea de intretinere a avioanelor ca pe o afacere care va va sprijini in viitor? Aveti contracte cu operatori str