Intrând în competiţia Auto Design Challenge din cadrul Los Angeles Motor Show 2012, conceptul Mercedes-Benz Ener-G-Force dezvăluie viziunea Daimler asupra viitoarelor SUV-uri G-Class a căror prezenţă în segment datează din anul 1979.
Alternanţa suprafeţelor de metal strălucitor cu micile geamuri laterale întunecate exprimă intensitate şi tensiune, trimiterea fiind spre un seif pe roţi ori un buncăr a cărui principală cale de acces părând vizual a fi hayonul spate. Acesta are încrustate pe capacul ce imită locul roţii de rezervă, braţele în cruce ale falsului mecanism de deschidere ce canalizează şi concentrează atenţia spre logo-ul magicei stele în trei colţuri. Asemenea unui off-roader veritabil, Mercedes Ener-G-Force este decorat cu proiectoare pe plafon, dispune de imense roţi pe 20 de ţoli, cauciucuri cu amprentă la sol generoasă şi talon înalt. Montarea acestor pneuri speciale a fost posibilă graţie decupajelor ample ale aripilor.Unghiurile de atac şi de degajare mari, vitale la escaladarea celor mai grele trasee, sunt facilitate de consolele faţă şi spate aproape inexistente.
Stilistic, ca o reminiscenţă sau o punte de legătură spre legendarul G-Wagon, Ener-G-Force păstrează forma orizontală a micilor stopuri şi semnalizatoarele de pe capota faţă.
Ca propulsie, Mercedes Ener-G-Force utilizează un convertor hidro pentru a transforma apa din rezervoarele plasate pe plafon în hidrogen. Motoarele electrice îsi procură energia din pila de combustie, curentul luând fiinţă în pilă din reacţia chimică dintre hidrogenul produs la bord şi oxigenul din aerul înconjurător. În pilă, hidrogenul se descompune în protoni cu sarcină pozitivă şi în electroni cu sarcină negativă. Protonii migrează la oxigen, formându-de astfel apă pură, vaporii fiind eliminaţi prin ţeava de evacuare. Când circuitul este conectat, electronii rămaşi migrează între polii poziti