Fluxurile de investitii straine directe ale celor noua piete emergente din estul si sud-estul Asiei vor ajunge la 400 miliarde dolari pana in 2020, in contextul in care importanta Asiei in comertul global va continua sa creasca in urmatorii zece ani, potrivit unui raport al Ernst & Young.
Cele noua piete emergente incluse in raportul Beyond Asia: strategies to support the quest for growth sunt Singapore, Malaezia, Taiwan, Coreea de Sud, Thailanda, Indonezia, Hong Kong, Vietnam si China continentala.
Raportul a evidentiat faptul ca cele mai importante diferente strategice dintre companiile asiatice sunt determinate de nivelul lor de internationalizare: cele a caror activitate se deruleaza intr-una sau mai multe piete din afara Asiei (numite in continuare companii “orientate global”) abordeaza provocarile cresterii in mod diferit fata de cele care opereaza doar in regiunea Asiei (companii “orientate regional”).
Unde se extind companiile asiatice? Companiile asiatice sunt in cautare de noi piete nu numai pentru a-si extinde baza de clienti, ci si pentru a obtine noi tehnologii si a dezvolta noi abilitati.
Dintre companiile “orientate global” care au participat la sondaj, 42% considera China ca fiind cea mai buna oportunitate de crestere pentru organizatia lor, urmata de India (33%), Indonezia (29%), Vietnam (25%), Orientul Mijlociu si Africa de Nord (24%) si Brazilia (24%).
Companiile “orientate regional” au indicat Europa de Vest (32%) ca fiind cea mai buna oportunitate de crestere, aceasta fiind urmata de Orientul Mijlociu si Africa de Nord (28%), Brazilia (20%), Rusia (18%) si Europa de Est (15%).
Extinderea pe pietele dezvoltate Argumentele pe care se bazeaza decizia de investitie a companiilor asiatice atunci cand vizeaza piete dezvoltate sunt complexe si cu multe fatete, atat in cazul organizatiilor regionale cat si al celor