Posturile tv şi-au definitivat programele şi strategiile editoriale privind reflectarea competiţiei dintre candidaţii la primării Odată cu începerea campaniei pentru alegerile locale,
Posturile tv şi-au definitivat programele şi strategiile editoriale privind reflectarea competiţiei dintre candidaţii la primării
Odată cu începerea campaniei pentru alegerile locale, cele mai multe posturi tv şi-au lansat emisiuni şi dezbateri electorale prin care îşi informează telespectatorii în legătură cu acţiunile candidaţilor.
Potrivit Legii pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure, în cadrul serviciilor de programe audiovizuale, desfăşurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate şi corecte pentru toate partidele politice, precum şi pentru toţi candidaţii.
În acest sens, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au solicitat posturilor radio-tv informaţii cu privire la tipurile şi tronsoanele orare în care vor difuza emisiuni electorale. În plus, începând de astăzi, CNA va avea şedinţe zilnice, pe toată durata campaniei, pentru a supraveghea modul în care aceasta va fi reflectată în audiovizual.
PSD se vede bine la TVR
În ceea ce priveşte posturile publice de radio şi televiziune, durata participării partidelor şi a candidaţilor la astfel de emisiuni se calculează de Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) şi Societatea Română de Televiziune (SRTV), în funcţie de ponderea parlamentară, pe baza listelor de candidaţi transmise de Biroul Electoral Central. La TVR 1 şi TVR 2, cel mai generos spaţiu aparţine PSD-ului, urmat de PD-L şi PNL. Toate posturile SRTv, inclusiv studiourile teritoriale, vor difuza pe durata campaniei o serie de emisiuni şi dezbateri dedicate campaniei electorale, însumând peste 5.000 de minute.
Din acestea, 1.2