Autoritatile centrale au convenit, pe hartie, asupra faptului ca investiile in infrastructura din Maramures sunt prioritare. Potrivit senatorului Sorin Ovidiu Bota, care conduce departamentul Transporturi din PSD, soseaua de centura a municipiului Baia Mare, dar si drumul rapid catre Vaja, legatura cu Autostrada Transilvania, respectiv traseul catre Maramuresul Istoric, cu constructia unui tunel pe sub muntele Gutai, au fost prinse intr-un amplu plan national de dezvoltare.
In privinta soselei de centura a municipiului maramuresean, care trebuie sa rezolve problema traficului greu, Bota a aratat ca, anul acesta, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) trebuie sa inceapa faza de proiectare.
“ Primul pas care trebuie facut e cel de predare a tronsonului de drum de centura dintre iesirea spre Cluj si iesirea Satu Mare catre CNADNR, pentru ca ei sa faca demersurile pentru proiectare, extensie la patru benzi si executie - lucru care se va intinde pe perioada anului acesta si a anului viitor. E un tronson mic, dar trebuie realizat pana la detalii de executie si proiect tehnic. Cred ca din acest punct de vedere suntem pe drumul cel bun”, a declarat parlamentarul.
Bota a explicat ca, la nivel national, a fost intocmit masterplanul pe transporturi si ca mai multe proiecte care vizeaza infrastructura din Maramures au fost incluse , astfel incat sa poata obtine finantari europene in perioada 2014 - 2020.
“Ceea ce am convenit referitor la inelul doi de centura al municipiului Baia Mare, practic al zonei metropolitane, continuat cu artera de acces catre vest, prin traseul drumului expres Baia Mare, Vaja, pana la Ardusat, si traseul de acces pana la Gutai si tunelul pe sub Gutai, se vor regasi in masterplanul national de transporturi . La fel si Drumul Nordului, care leaga punctul de frontiera Halm