Piata de placi ceramice din Romania nu se poate baza doar pe renovari, nici chiar in aceste vremuri dificile, sustin reprezentantii producatorului bulgar de gresie si fainata KAI Group, unul dintre cei mai importanti jucatori de profil cu activitate si pe piata locala.
In ultimii doi ani, nu au existat semnale pozitive din piata, nivelul acesteia din 2012 fiind oarecum similar celui din ultimii doi ani. Variatiile fata de anul trecut au fost de circa + sau - 5 % comparativ cu cifrele raportate pentru anii 2011 si 2010, perioada in care piata de placi ceramice s-a axat in special pe renovari, in detrimentul dezvoltarii de noi proiecte rezidentiale sau de retail.
„Ca piata sa inregistreze variatii importante e nevoie de un aflux de capital, ori acesta nu este deloc probabil.
Bancile sunt in continuare precaute, iar fondurile analizeaza foarte atent pasii facuti. Lipsa finantarii prezenta in tot segmentul imobiliar nu pare a fi rezolvata. Aceasta ar putea fi de fapt motorul de crestere si pentru piata de placi ceramice. In ultimii ani achizitiile au fost realizate in special de persoane care au optat pentru a efectua lucrari de renovare. Daca vanzarile din 2013 vor merge majoritar spre proiecte de renovare este putin probabil sa asistam la cresteri spectaculoase ale pietei”, a declarat pentru Wall-Street.ro – CatalinRotaru (foto), director regional KAI Group.
Renovarile nu vor continua la nesfarsit
In lipsa unui boom imobiliar producatorii de materiale de constructii mizeaza preponderent pe activitatile indispensabile de renovare. Totusi, reprezentantul KAI Group spune ca trebuie luat in calcul ca nici acest gen de lucrari nu vor continua la nesfarsit.
„Placile ceramice se schimba in medie o data la 15-20 de ani. Au contat mult in ultimii ani tranzactiile facute prin programul Prima Casa. Multe achizitii au vizat locuinte vechi,