Recent, am vazut o bicicleta busita, ale carei roti si pedale indoite, sa nu mai vorbim de ghidonul complet distorsionat, aminteau de tablourile metafizice ale lui Salvador Dali. Exista o vorba care zice: ora de virf in trafic se inregistreaza atunci cind circulatia se opreste complet. Bineinteles ca fac referire la circulatia rutiera, caci, din fericire, mai exista si bicicleta, vehiculul ideal pentru a te strecura, in ciuda tuturor obstacolelor. Caci ce este mai frumos si mai eficient decit mersul pe bicicleta? In plus, este si sanatos, cu conditia ca in oras sa purtam o masca de gaze. In afara de asta, menajam si mediul inconjurator, caci nu utilizam nici o sursa de energie, cu exceptia celei proprii. Karl Drais a profitat din plin de inventarea bicicletei in mijlocul secolului al IV-lea i. Chr., cind a creat, in 1817, bicicleta avant la lettre, drezina pe doua roti. Este inimaginabil cite greutati ar fi avut astazi biciclistii daca bicicleta moderna nu ar avea roti. Participantii la Tour de France, de exemplu, ar trebui sa-si duca bicicletele in spinare, in loc sa sada pe ele. "O femeie fara barbat este precum un peste fara bicicleta", asa suna o zicala a miscarii feministe din anii 70, care se foloseste de o asociere nonsens surrealista. Si, in general, bicicleta pare sa indemne la creativitate indrazneata. In 1913, pictorul si artistul cinetic Marcel Duchamp a luat o roata de bicicleta, a intors-o si a montat-o pe un taburet. Astfel a luat nastere primul obiect de arta gata confectionat, de care Duchamp s-a bucurat enorm, pentru ca acuma poate face tot felul de invirteli. Iata ce-a declarat: "Invirtitul rotii era foarte benefic, foarte linistitor, un fel de cale de acces spre alte lucruri diferite de viata materiala de zi cu zi. Mi-a placut mult ideea de a avea in atelierul meu o roata de bicicleta. O priveam cu la fel de multa placere cum contemplam dansul fla