Casele de discuri britanice estimeaza o crestere a profitului din activitatii diferite decat cele obisnuite ca vanzarile de cd-uri si descarcari de muzica de pe internet. Activitati precum licentiarea melodiilor, comercializarea si turneele, ajuta la cresterea vanzarilor cu 13,8%, ceea ce inseamna 153 de milioane de euro, informeaza BBC News.
BPI (British Phonographic Industry) – organismul care reglmenteaza industria muzicala britanica – a anuntat ca aceste tranzactii aduc incasari mai mari cu 11,4% pentru firmele de muzica. Totusi CD-urile si vanzarile digitale de muzica reprezinta “leii veniturilor” in aceasta industrie.
Companiile de inregistrare incaseaza 1,7 miliarde de euro din vanzari de muzica prin intermediul retailer-ilor, prin vanzari manuale si online, in ultimul an. Internetul este motorul de schimbare al cumpararii obisnuite a muzicii. Formatele digitale au reprezentat 85% din vanzarile Top 20 si au au reprezentat 8,6% din totalul vanzarilor de inregistrari britanice.
Din 2004 cand magazinele online de muzica au inceput sa predomine, consumatorii au cumparat mai mult de 200 de milioane de descarcari, a mai anuntat BPI. Dar se preconizeaza ca firmele de inregistrare vor face din ce in ce mai multi bani din activitatile lor cum ar fi din acordarea licentelor pentru uz comercial, cum ar fi pentru reclamele din televiziune, filme si jocuri. Companiile vad comercializarea, turneele, folosirea logo-urilor artistilor si sponsorizarile ca potentiale producatoare de bani.
Directorul executiv al BPI, Geoff Taylor a declarat ca “ schimbarile modelelor de consum, ajuta companiile sa gaseasca noi modalitati prin care sa-si recupereze investitiile mari pe care le fac ei in muzica”. “Ei utilizeaza noi tehnologii pentru a gasi noi audiente si a oferi consumatorilor mai multe optiuni. Afacerea industiei inregistrarilor de azi este incomparabil