Dacia este brandul romanesc cel mai prezent pe Internet, cel mai de incredere dar si cel mai popular, conform studiului Gemius Research si Evensys pe 2011, care are in vedere prezenta brandurilor in mediul online pe piata locala.
Studiul pe care il puteti citi in continuare a fost realizat in perioada 11.01-20.01.2011, pe un numar de peste 2.300 de internauti cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani.
Cele mai prezente branduri romanesti pe Internet
Pe primul loc se situeaza Dacia, cu o pondere de 33,1% din totalul raspunsurilor, in crestere de la 29,6% cu un an in urma. Pe locul doi se situeaza BCR (9,5% in 2011, vs. 9,6% in 2010) si eMag (5,8%, in crestere de la 3,5%). Petrom este brandul cu cea mai mare cadere procentuala in 2011 (4,6%) fata de 2010 (7,3%).
Cele mai de incredere branduri romanesti pe Internet
Dacia este pe primul loc si in aceasta sectiune, cu o pondere de 26,5% din raspunsuri in 2011, fata de 27,4% in 2010. Pe locul doi se situeaza Borsec (7,3% fata de 4,9% in 2010) si BCR, in scadere usoara, de la 7,4% in 2010 la 7,2% in 2011.
Cele mai populare branduri romanesti pe Internet
Dacia este si aici pe primul loc, in scadere fata de anul trecut, de la 32,8% in 2010 la 30% in 2011. Ciocolata cu Rom ocupa locul doi, la distanta mare fata de Dacia (8% in 2011, fata de 3,5% in 2010). Pe locul trei in preferintele respondentilor este Ursus (7,3%), comparat cu 5,6% in 2010).
Pe segmentul telecom, fara a li se oferi variante de raspuns, cei mai multi respondenti au nominalizat ca cel mai notoriu brand Orange, urmat de Vodafone si de Cosmote. Pe locul patru se situeaza Romtelecom, urmat de RDS-RCS, Digi, Zapp si UPC.
Ce defineste prezenta online a unui brand
Cei mai multi respondenti au spus ca cel mai important este ca respectivul brand sa aiba foarte vizibile datele necesare