"Ca nevazator, le predau elevilor cam 80-90 la suta din ceea ce poate preda un profesor obisnuit", spune dascalul, care s-a inscris la gradul didactic I Si-a pierdut vederea la 12 ani dupa ce a intrat cu ochii intr-o creanga cu tepi. Nu a vazut niciodata lumina monitorului, nici cursorul miscat cu ajutorul mouse-ului si nici literele, cifrele sau cuvintele de pe butoanele tastaturii, dar, incredibil, este profesor de informatica. Domnul Vasile Ionita ii initiaza in ale computerelor pe elevii Centrului Scolar Special Nr. 1 din cartierul bucurestean Vatra Luminoasa. "Copii, va rog sa creati un document in Word, sa-l formatati, iar apoi sa-l salvati. Vreau sa scrieti un rand cu un font, iar alt rand cu un alt font. De exemplu, unul cu Times New Roman bolduit, iar celalalt cu Arial folosind italicele...". Asa si-a inceput profesorul lectia, una de verificare a cunostintelor. Elevii, unii cu tulburari grave de vedere, altii care nu vad deloc, ca si profesorul lor, au deschis cate o fereastra, au scris cuvinte, propozitii. Cabinetul de info parea invadat de robotei vorbitori, asta pentru ca elevii lucrau cu un soft special numit JAWS. In momentul in care tastau o litera, in boxe se auzea sunetul corespunzator literei respective. Unul dintre elevi, caruia Dumnezeu i-a mai lasat un strop de vedere, isi mai lipea, din cand, in cand, ochiul de ecran ca sa verifice daca a scris corect. Ceilalti apasau pe tastatura si dadeau comenzi computerului in functie de ce auzeau in boxa. Daca boxele le spuneau ca au tastat o litera gresita, elevii pipaiau tastaura pana gaseau tasta "Backspace" si stergeau repede ca sa nu vada profesorul. Dupa ce au scris textul, elevii au inceput cautarea fonturilor. Au mers cu sagetile in sus si-n jos pana cand in boxa era rostit "roboteste" numele fontului cautat. Apoi au dat comenzi de aliniere a textului tot in functie de ceea ce auzeau in boxele co