Mesajele de sarbatori au devenit traditie. Cei 11 milioane de utilizatori romani de telefoane mobile au trimis in medie cate trei SMS-uri. Distractia a adus companiilor de telefonie incasari de circa 1,6 milioane de dolari.
de CRISTIAN IONITA, ALEXANDRU RADESCU ECONOMIC/BUSINESS AVALANSA. De sarbatori, telefoanele ne sunt bombardate cu zeci de mesaje Numarul mesajelor trimise de romani in perioada sarbatorilor de Pasti si de Craciun creste exponential de la un an la altul. Pe de-o parte, fenomenul e generat de cresterea numarului de clienti ai companiilor de telefonie mobila. Pe de alta parte, SMS-urile tind sa se transforme intr-o moda sau intr-o manie. Ceva de genul - esti obligat sa trimiti SMS-uri de Pasti pentru ca toti ceilalti trimit SMS-uri de Pasti.
MAI COMOD. Ce-i drept, e mai comod si mai ieftin sa trimiti un SMS decat sa-ti suni rudele, prietenii sau sefii si sa le faci urari. Cel mai scump mesaj costa 7 centi. E simplu: scriem un singur mesaj si-l trimitem catre intreaga agenda telefonica sau catre cateva zeci de destinatari. In perioada 30 aprilie-3 mai 2005, cele 5,3 milioane de clienti Orange au trimis 19 milioane de mesaje scrise si aproape 100.000 de mesaje multimedia. Cel mai mare trafic s-a inregistrat de 1 Mai, cand s-au trimis 8 milioane de SMS-uri, de peste doua ori mai multe mesaje fata de media inregistrata cu o saptamana inaintea Pastilor (in perioada 21-28 aprilie 2005). Numarul mesajelor multimedia (MMS) a crescut cu 30% peste media unei zile obisnuite.
CRESTERE. In zilele de 30 aprilie si 1 Mai, din reteaua Connex s-au transmis aproximativ 12,8 milioane de SMS-uri, ceea ce reprezinta o crestere de 60% fata de traficul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Clientii companiei de telefonie mobila au trimis atunci 8 milioane de SMS-uri. In 2003, utilizatorii Connex trimisesera 4 milioane de SMS-uri