Micul vlăstar BMW City, nebotezat oficial încă de bavarezi, se va constitui ca o nouă clasă de citadine cu tracţiune faţă ce va concura Audi A1 şi Opel Adam. În grupul BMW, acesta va umple golul între Mini şi Seria1.
Juniorul BMW va fi diferit de actualul concept BMW i3, proiectul i rămânând pe mai departe a defini modele cu propulsie exclusiv electrică. Astfel, modelele mici de pe platforma UKL1 cu tracţiune faţă şi BMW i3 vor fi două lucruri complet independente.
Ca dimensiuni, BMW City se va plasa în jurul a 4 metri lungime, adică între actualul Mini (3.723 mm lungime, 1.683 mm lăţime şi 1.407 mm înălţime) şi BMW Seria 1 ( 4.238 mm lungime, 1.765 mm lăţime şi 1.421 mm înălţime.
Platforma donatoare pentru cel mai mic BMW din gamă precum şi pentru viitorul Mini 2014 va fi UKL1, adică structura MFM (Modulare Frontantriebes Matrix). Diferenţa între Mini de generaţie a treia şi BMW City va fi pe lângă designul propriu individualizat, şi dotările ori reglajul fin al componentelor. Comune vor fi platforma, trenul de rulare, structura, propulsia şi electronica.
Sub capota viitorului BMW City se va regăsi o nouă generaţie de motoare cu trei cilindri, disponibilă şi pentru viitoarele modele bavareze cu tracţiune frontală precum a treia generaţie BMW Seria 1, van-ul BMW Active Tourer ori noul Mini 2014. Puterea unităţilor de 1.5 litri va porni de la 80 CP iar versiunile supraalimentate prin turbo vor beneficia de puteri între 122 CP şi vor ajunge la 200 CP. Noile motoare vor avea distribuţie variabilă pentru admisie şi evacuare, injecţie directă şi turbină twinscroll. Versiunile diesel ce vor propulsa viitorul model urban vor oferi la exact aceeaşi cilindree de 1,5 litri puteri între 100 CP şi 130 CP.
La bord va exista un comutator Driving Experience ce va oferi posibilitatea conducerii mezinului într-un stil Eco Pro, dar va asorta comportamentul şi