Omnicom si Publicis au anuntat crearea unui adevarat Goliat al publicitatii odata cu fuziunea estimata la 23 de miliarde de dolari. Seful Omnicom, John Wren, a declarat ca posibilitatea unor conflicte intre clientii care sunt competitori pe diverse piete “nu este atat de mare”, insa se asteapta la anumite “dificultati”, scrie Adage.
Printre cele mai importante conflicte care ar putea aparea in urma acestei fuziuni sunt cele intre rivalii Coca-Cola si PepsiCo si companiile din sectorul telecom AT&T, Sprint, T-Mobile si Verizon.
Potrivit oamenilor de afaceri consultati de Adage, o parte din clientii celor doua agentii vor reexamina relatia cu acestea, situatia fiind mai delicata in cazul celor care nu au fost consultati in legatura cu tranzactia.
Cea mai interesanta evolutie va fi relatia cu cei doi giganti din industria bauturilor. WPP, grup care a trecut pe locul 2 in clasamentul agentiilor de publicitate ca urmare a fuziunii Omnicom-Publicis, si Interpublic, ambele lucrand cu Coca-Cola, ar putea avea un avantaj in aceasta situatie.
Cu toate acestea, companii precum L’Oreal si Anheuser-Busch InBev nu s-au declarat ingrijorate invocand structura holdingurilor.
“Lucrurile nu se modifica. Structura holdingului permite unei companii sa lucreze cu diferite agentii din cadrul aceleasi retele pentru a evita potentialele conflicte. Noi lucram cu Publicis si Omnicom in mai multe tari”, a spus Paul Chibe, vicepresedinte de marketing pentru divizia americana a A-B InBev.
Agentiile din grupul Publicis au lucrat anul trecut pentru rivali precum L'Oreal, P&G si Unilever, General Mills, Kellogg, Kraft Foods, Mars, Mondelez International si Nestle sau Daimler, Fiat Group, Ford, General Motors, Honda, Nissan, Renault, Toyota si Volkswagen.
La randul sau, lista de clienti ai Omnicom cuprinde nume precum Johnson & Johnson, P&G si Unilever