Cotidianul Adevarul, multa vreme aflat pe primul loc in randul ziarelor de referinta, a coborit, in cel de-al doilea trimestru al acestui an, sub Romania libera din punct de vedere al vanzarilor medii pe editie, dupa cum releva ultimele cifre de vanzari publicate de BRAT. Cu foarte putine exceptii, tabloidele, ziarele generaliste si publicatiile economice au avut vanzari mai mici fata de primul trimestru. Un singur saptamanal a reusit sa se mentina la acelasi nivel de vanzari comparativ cu perioada aprilie-iunie 2010.
Vanzarile Adevarul au scazut cu cateva mii de exemplare in medie pe editie in cel de-al doilea trimestru, comparativ cu primele trei luni ale anului. Suficient, insa, pentru a fi depasit de Romania libera, care in T2 2011 a vandut in medie 40.817 exemplare pe editie (Adevarul: 40.555 exemplare). Vanzarile Adevarul in T2 2011 sunt de aproape trei ori mai mici decat in T2 2010Jurnalul National scade de la 66.000 de exemplare vandute in medie pe editie in aprilie-iunie 2010 la mai putin de jumatate in aprilie-iunie 2011
Academia Catavencu, brand preluat la inceputul verii de grupul Medien Holding (ce detine Romania libera) dupa falimentul Catavencu SA, a scazut de la 19.000 de exemplare vandute in medie pe editie in aprilie la doar 15.400 in iunie, dupa ce reusise sa creasca usor in primele luni ale anului. "Catavencii", revista publicata in cadrul Adevarul Holding de fosta echipa de la Academia Catavencu, nu are inca date BRAT. A treia publicatie de umor de pe piata, Kamikaze, nu are date afisate pentru aprilie-iunie 2011.Clasamentul continua sa fie dominat de tabloidele Click si Libertatea, dar ambele inregistreaza scaderi fata de primul trimestru al acestui an si fata de trimestrul al doilea din 2010..Pro Sport este singurul cotidian care a inregistrat o crestere a vanzarilor in cel de-al doilea trimestru, comparativ cu ianuarie-martie a