"Acel comision a fost probabil platit de BAE Systems unor politicieni din Marea Britanie. Cel mai probabil, din partidul lui Tony Blair. Daca exista si un nume romanesc, e poate pentru firimituri, nu pentru grosul sumei" Dosarul achizitionarii fregatelor britanice tip 22 de Armata Romana se adauga unor alte contracte controversate incheiate in perioada Guvernului Adrian Nastase. Rand pe rand, au fost luate la puricat de actuala putere dosare sonore: EADS, privind securizarea frontierei, Bechtel, privind constructia unei autostrazi in Transilvania. In ambele cazuri, Alianta D.A. a creat valuri uriase de acuzatii la adresa PSD, pentru semnarea acestor contracte. S-a vorbit mult timp despre spaga, comision, mita. Au fost declansate controale si anchete.
Corpurile de control de la MAI, MCTC, procurorii DNA, toti si-au dat mana pentru infundarea locatarului din Strada Zambaccian. Eram aproape convinsi, in lipsa oricaror dovezi clare, ca locul lui Adrian Nastase este in puscarie.
Pe masura trecerii timpului insa, dupa toata galagia politica facuta de galeria portocalie, am constatat un lucru. Contractul de securizare a frontierei cu EADS merge mai departe cu mici ajustari si nici un general de la Interne sau vreun reprezentant PSD nu a fost deferit justitiei.
In cazul Bechtel, situatia e de-a dreptul comica. Multi lideri ai actualei puteri vedeau aceasta afacere drept cel mai bun prilej pentru infundarea adversarilor politici, semnatari ai documentului. Acum, presedintele PD, Emil Boc, si unii lideri UDMR fac un lobby disperat pentru reluarea lucrarilor la Autostrada Transilvania si pentru plati foarte rapide catre Bechtel. Pai, care-i treaba, domnilor, nu ne-a fost vorba ca ne vedem la tepe in Piata Victoriei? Pana acum, singura teapa de calibru, care satisface clientul, este guvernarea insasi.
PSD are multe pacate. Trebuie sa se caiasca, sa t