Peisajul teatral actual oferă o varietate spectacologică reală (teatru clasic sau contemporan, regizat la rigoare sau concurând filmul prin efecte speciale şi tehnică multimedia, bazat pe replică scenică, până la revenirea la spectacolul-lectură propriu-zis ori centrat pe imagine scenică şi/ sau mişcare scenică, teatru pentru teatru sau teatru social, bazat pe realităţi socio-politice inevitabile, teatru care delimitează net scena de spectator sau teatru interactiv etc.) care poate da de furcă analiştilor publicului-ţintă, în serviciul producătorilor posibil interesaţi cărui tip de spectator se adresează şi ce şanse de reuşită are tipul de spectacol propus pentru o scenă anume.
Atunci când Teatru Fix din Iaşi, în parteneriat cu Social Act Theatre din Galaţi, montează în premieră spectacolul Dreaming Romania (29 septembrie 2013), optează pentru o variantă de teatru social, actual prin mesaj şi mizanscenă, în acelaşi timp experimental şi interactiv. Co-regia este semnată: Radu-Andrei Horghidan şi Mihai Pintilei. Distribuţia este asigurată de un grup de tineri actori, care joacă roluri multiple şi o fac de minune, în virtutea unui spirit de echipă excelent insuflat de organizatori şi derivat din colaborarea dintre ei: Adrian Marele, Claudia Chiras, Ancuţa Gutui, Alex Iuraşcu, Bogdan Cantauz, Roxana Durneac, Alexandra Gîtlan, Mihai Pintilei, Delia Neagu, Alin Ştefan Prodan, Ana Scarlat, Claudiu Ştian.
Dincolo de faptul că spectacolul ia ca punct de plecare realitatea socio-politică imediată (manifestaţiile în stradă pentru anularea proiectului de exploatare auriferă de la Roşia Montană, contra sau pro eutanasierii câinilor comunitari, pentru un serviciu medical eficient, împotriva Guvernului etc.), tipul de spectator vizat este unul care demult nu s-a mai distrat la teatru. ”Cel de-al patrulea perete” întreţine iluzia, masca şi superficialitatea unei serio