Oamenii de afaceri spun că Guvernul, în cazul în care nu găseşte banii necesari pentru proiectele de interes naţional, poate apela ei. Soluţia propusă de reprezentanţii oamenilor de afaceri din România este ca statul să dezvolte lucrările în parteneriat cu mediul privat.
“Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) cere Guvernului şi Ministerului de Finanţe să stabilească, odată cu construcţia bugetară multianuală, lista obiectivelor de interes naţional sau regional ce nu pot fi finanţate din fondurile publice, propunând mediului de afaceri preluarea prin concesiune a acestor lucrări”, se precizează într-un comunicat AOAR.
Un exemplu în acest sens ar fi dezvoltarea lucrărilor mari de infrastructură, cum ar fi autostrăzile, pentru care este posibil ca statul să nu aibă bani, prin concesiune, respectiv construcţia proiectului din banii companiilor care câştigă licitaţia, bani pe care acestea îi recuperează apoi prin perceperea unei de taxe de drum pe toată durata contractului. De multe ori, companiile care dezvoltă astfel de proiecte acoperă atât construcţia cât şi operarea şi reabilitarea acestor lucrări. Pentru a preveni un impact social prea mare al taxei de drum, statul poate subvenţiona tariful din bani proprii. Acest tip de parteneriat public-privat (PPP), deşi folosit cu succes în Franţa sau Ungaria, nu a fost aplicat în România. Oficialii AOAR au subliniat că prin derularea acestui tip de parteneriate se asigură păstrarea sau chiar crearea de noi locuri de muncă, în special în domeniul construcţiilor dar şi în activităţile conexe, de la producţia de materiale pentru construcţie până la firmele de transport de mărfuri. (V.R.)
Oamenii de afaceri spun că Guvernul, în cazul în care nu găseşte banii necesari pentru proiectele de interes naţional, poate apela ei. Soluţia propusă de reprezentanţii oamenilor de afaceri din România este c