Un pas mai lipseşte până când mii de pensionari vor intra în criză. Pentru mulţi braşoveni care îşi primesc pensiile prin CEC sau Bancpost, luna februarie va fi una sumbră. Casa Judeţeană de Pensii va bloca transferarea indemnizaţiilor aferente lunii ianuarie către beneficiarii care nu şi-au ridicat cupoanele mov pe ultimele trei luni. În această situaţie se află aproape 2.000 de vârstnici - clienţi ai Bancpost şi CEC, care nu şi-au recuperat cupoanele pe lunile noiembrie, decembrie şi ianuarie.
„Poştaşii sunt vinovaţi”
Casa Judeţeană de Pensii (CJP) a semnalat iminenţa acestei situaţii încă din luna decembrie, însă până în prezent problema nu a putut să fie remediată. Reprezentanţii CJP se plâng de prestaţiile Poştei Române - filiala Braşov şi spun că poştaşii nu-şi mai fac datoria.
Este o bătaie de joc din partea Poştei la adresa pensionarilor. Primim sute de reclamaţii în care pensionarii se plâng că poştaşul nu le mai sună la uşă şi se trezesc apoi cu avizul în cutia poştală”, a spus directorul executiv adjunct al CJP, Ioan Pamparău.
„Pensionarii spun că stau acasă, însă factorii poştali nu se mai sinchisesc să le dea cuponul mov, ci preferă să le lase un aviz. În această situaţie au fost circa 7-8.000 de beneficiari din sistemul de pensii. De două luni încoace, restul de până la 2.000 au stat la coadă la noi, ca să intre în posesia cuponului mov. Cei care nu au venit după el nu mai pot primi indemnizaţia, pentru că legea ne obligă ca, în cazul lor, după 3 luni să sistăm această plată. Poştaşii sunt vinovaţi”, a completat oficialul CJP.
1,5 miliarde costă „transportul” cupoanelor
Directorul s-a plâns de modul în care Poşta Română îşi face treaba pentru care este plătită. „Suntem nemulţumiţi pentru că, deşi sunt plătiţi să ducă cupoanele, pensionarii rămân fără ele. În fiecare lună, la nivelul judeţului Br