•Contrar promisiunilor, societatile provenite din SNCFR nu isi achita obligatiile la bugetul de stat
•Fosta Regionala CF Iasi a lasat in urma sa o datorie de 270 miliarde lei
•In ciuda restructurarii, alocarea banilor se face centralizat
•Subventionarea transportului de calatori a ramas pe hartie
La aproape patru luni de la restructurarea SNCFR, procesul se prefigureaza ca un esec. Observatia este valabila, cel putin in ceea ce priveste contributia acestui sector, la bugetul asigurarilor sociale. Cele cinci societati comerciale, care au rezultat din disparitia juridica a fostei regii au plecat de la zero, din punct de vedere al debitelor, acestea urmand sa fie recuperate ulterior de una din structurile aparute din restructurare. Asigurarile din parte reprezentantilor Ministrului Transporturilor si a presedintelui SNCFR au fost, la data respectiva, ca fosta SNCFR va deveni, din unul din cei mai mari debitori la bugetul de stat si la cel al asigurarilor sociale, un contribuabil exemplar.
Fosta Regionala CF Iasi a lasat in urma sa o datorie la bugetul asigurarilor sociale de peste 270 miliarde lei, adica mai mult de jumatate din totalul restantelor pe care Directia de Munca si Protectie Sociala (DMPS) Iasi le are de recuperat. Promisiunile din momentul restructurarii au fost uitate, societatile comerciale rezultate din SNCFR, aparand acum ca demne urmase ale regiei, din punctul de vedere al indiferentei fata de bugetul asigurarilor sociale. "Desi abia au intrat in activitate, societatile respective nu se grabesc sa achite aceste contributii. La aceasta ora trebuie sa consemnam restante la buget, pentru ca nu au fost platite decat sume nesemnificative", a precizat Ionel Calapod, directorul DMPS Iasi. Numai Agentia Zonala de Calatori Iasi, din cadrul SN de Transport Feroviar de Calatori "CFR Calatori" SA are de achitat 3,5