Acer si-a propus in 2007 sa ajunga liderul pietei autohtone de notebook-uri, dupa ce compania si-a ratat obiectivul de 20% din piata stabilit pentru anul trecut
Acer, al patrulea producator mondial de PC-uri, a comercializat anul trecut pe piata autohtona 17.000 de notebook-uri, ocupand pozitia a cincea cu o cota de piata de 12,4%, potrivit datelor prezentate de oficialii companiei. Pe segmentul LCD compania a comercializat 25.000 de unitati, plasandu-se pe treapta a sasea cu o cota de 15,1% din piata.
Piata locala de notebook-uri a crescut anul trecut cu 56,5% iar estimarile pentru acest an arata o crestere asemanatoare, volumul total de unitati comercializate urmand sa fie de 200.000 de unitati. �Unul dintre motoarele cresterii tine de faptul ca pretul mediu al unui notebook va continua sa scada, astfel ca aceste produse vor deveni accesibile pentru categorii tot mai largi de persoane", a declarat directorul de vanzari al Acer Romania, Bogdan Iftemie.
Potrivit acestuia, piata autohtona de profil este una foarte sensibila la pret, acesta fiind principalul factor dupa care se alege un laptop. Pretul mediu al unui notebook a scazut anul trecut cu 20% iar acest trend va continua si in 2007, a adaugat oficialul Acer.
Acer si-a propus in acest context sa atinga pana la finalul anului o cota de piata de 20 de procente, care i-ar garanta pozitia de lider pe piata autohtona de profil. Acelasi obiectiv a fost estimat si pentru 2006, dar compania nu l-a indeplinit, competitia agresiva din partea concurentei fiind unul din principalele motive. �Am inregistrat o scadere in Q2 in urma intrarii unui nou concurent pe piata. Acesta a preferat sa piarda bani si sa vanda in pierdere pentru a demonstra ca poate intra puternic�, a mai spus Bogdan Iftemie. Acesta a adaugat ca Acer si-a pastrat profitabilitatea si ca nu s-a decis subventionarea preturilor in Roma