Potrivit unor surse apropiate Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), concernul Eurocopter ar fi intenţionat să formeze un consorţiu cu compania UTI şi cu încă doi dezvoltatori imobiliari pentru a prelua societatea braşoveană IAR Ghimbav, acesta fiind, de fapt, şi motivul pentru care Autoritatea a amânat până la 15 septembrie termenul până la care se puteau depune ofertele – la cererea Eurocopter şi a grupului UTI. În urma înţelegerii, cei de la UTI urmau să primească un contract pentru securitatea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, în timp ce dezvoltatorii imobiliari care s-ar fi „înhămat” la afacere ar fi pus mâna pe terenul companiei. UTI şi cele două companii imobiliare ar fi trebuit să „pună la bătaie” cel puţin 9 milioane de euro, deoarece compania braşoveană a fost evaluată la 11 milioane de euro, iar orice preţ acceptat sub această sumă ar fi fost considerat unul „ajutat” de stat.
Văzând că înţelegerea nu se poate realiza, grupul UTI a depus o cerere de amânare a termenului de depunere a ofertelor cu încă o lună. Autoritatea a respins, însă, această cerere, proprietarul UTI, Tiberiu Urdăreanu, arătându-se extrem de nemulţumit de această decizie.
Oricum, oferta Eurocopter a fost dublă faţă de cea depusă anul trecut, când francezii ar fi vrut să dea doar un milion de euro pentru preluarea fabricii de la Ghimbav.
Conflicte „geopolitice” care pot lăsa IAR-ul „pe butuci”
În cele din urmă, 15 septembrie a fost termenul final pentru depunerea ofertelor. S-au primit două oferte – de la Aero Vodochoy, companie cehă care se află în negocieri pentru preluarea companiei Avioane Craiova, şi de la Marcovici Capital Limited Israel.
În 2001, IAR Ghimbav a încheiat un contract de 89 de milioane de euro cu Armata Emiratelor Arabe Unite. Numai posibilitatea ca o firmă din Israel ar putea să achiziţioneze com