La Braşov, rezultatele la Evaluarea Naţională îi îngrijorează mai tare pe dascăli decât pe elevi.
Principala problemă nu sunt notele, ci numărul candidaţilor, mai mic decât cel al locurilor asigurate în şcolile braşovene. De ocuparea lor depinde şi numărul de catedre în liceele din judeţ.
Din cei 4.036 de elevi cu situaţia încheiată la sfârşitul clasei a 8-a câteva sute au rămas corijenţi, astfel că doar 3769 s-au prezentat la probele examenului de la evaluare naţională. Dacă luni au susţinut proba de limba şi literatura română şi marţi pe cea la limba maternă, absolvenţii de a 8-a s-au prezentat ieri dimineaţă la proba la matematică, ultima de la evaluarea naţională. Aşa cum se întâmplă întotdeauna, exerciţiile şi problemele li s-au părut unora dificile, pe când alţii au fost de părere au fost foarte uşoare. „A fost foarte uşor, subiectul a fost foarte ok, nu a fost nici o problemă care să fie foarte grea. Ca un test de clasa a VII-a. Mă aştept cel puţin la un 6-7”, a declarat o elevă. „A fost greu, mai ales ultima parte. Din ce am calculat, nota minimă va fi 2, dar voi vedea”, a precizat un alt elev. „A fost aşa şi aşa, ca la toate examenele. Eu sper să iau totuşi nota de trecere”, a adăugat un alt elev de clasa a VIII-a.
Numărul celor prezenţi la aceste examene este mai mic decât se aşteptau autorităţile. Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov se teme că nu va reuşi completarea locurilor asigurate pentru liceele din judeţ. „Mă îngrijorează un pic numărul mai mic de participanţi la evaluare decât am estimat noi pe baza experienţei de anul trecut, când am avut 269 de elevi care au rămas corijenţi dar în urma susţinerii examenului de corijenţă nu s-au mai înscris în clasa a IX-a la admitere, decât 67 dintre ei”, a subliniat profesor Dorel Agache, şeful IŞJ.
În cazul subiectului ambiguu de la limba şi literatura