Pragurile de profit aproape imposibil de atins in criza, diminuarea bonusurilor si politicile de reducere a costurilor reprezinta principalele motive pentru care directorii de vanzari vor fi printre primii care vor sari dintr-o companie in alta odata ce semnele revenirii economice se vor accentua, apreciaza Dorin Bodea, senior consultant al companiei specializata in training si consultanta in vanzari Result Development, si general manager al companiei de head-hunting si direct search Mentor's, prezente de sase ani pe piata locala.
“Multi manageri de vanzari vor pleca spre alte companii, mai ales pentru ca in criza managerii generali au incercat sa fie autoritari, sa preia fraiele si in sectorul vanzari si au impus targete (n. red. tinte) greu de atins. Deciziile luate in criza au lovit serios in moralul angajatilor. Iar oamenii nu sunt prosti. Inghit restrictiile si reducerile salariale pentru un timp limitat", spune Bodea.
Criza financiara – resimtita pe piata locala in ultimul trimestru al anului 2008 – a reasezat strategiile de business si a transformat peste noapte planurile de expansiune in solutii de mentinere a organizatiei pe linia de plutire. Multi CEO s-au axat pe o politica de inlocuire a personalului din departamentele de vanzari, in incercarea de a obtine o cota de profit comparabila cu cea inregistrata in perioada de dinainte de criza.
Insa, in opinia lui Bodea, aducerea unui nou director de vanzari in vremuri de instabilitate economica este una dintre cele mai mari greseli de business. “Un om de vanzari, oricat de instruit ar fi, are nevoie de minim 6 luni sa se adapteze in organizatie – sa cunoasca toate produsele companiei, strategia la nivel de vanzari si concurenta. Productiv poate fi abia dupa sase luni – un an in companie”, explica el.
Mentor's a semnat anul trecut numai 9 proiecte de recrutare a directorilor de