Piata cafenelelor din Romania este in fierbere. Un numar tot mai mare de jucatori se inghesuie sa intre pe piata romaneasca. Se pare ca pana acum, aceste companii s-au oprit chiar la granita si s-au blocat de tot felul de bariere. In esenta, de ce tocmai acum marile lanturi de cafenele din lume isi anunta intrarea pe pieta locale?
Probabil ca preturile foarte ridicate de pe piata imobiliara. Sau poate faptul ca propriile lor produse sunt inca considerate "piperate" de romani. Sau mentalitatea romanilor care sunt obisnuiti sa-si soarba cafea doar acasa sau la birou? Aceasta din urma preparata insa tot acasa...
Nu este obligatoriu sa fii un mare amator de cafea pentru a cunoaste brandul Starbucks, companie fondata in urma cu peste 30 de ani in Statele Unite Sau Hard Rock Cafe, una dintre cele mai celebre cafenele din Marea Britanie.
�Romanii beau cafea mai frecvent decat in trecut� - acesta pare a fi filosofia lantului de cafenele Costa Coffee in incercarea de dezvoltare pe piata din Romania. Costa Coffee, lantul britanic cu cea mai mare crestere a vanzarilor pe plan international, are planuri serioase de extindere in tara noastra. Saptamana trecuta a deschis prima cafenea in Bucuresti, cand a parafat un contract de franciza cu un partener local. Are planuri pentru deschiderea a 60 de unitati in Romania. �In urmatorii ani intentionam sa deschidem inca 59 de cafenele in toata tara, dintre care primele 10 in Capitala. Toate unitatile vor opera exclusiv in sistem de franciza,� a declarat pentru Wall-Street Adrian Alexe, Business Manager in cadrul Coffee Management, partenerul local al englezilor de la Costa Coffee.
Urmand exemplul cafenelei Turabo deschisa in parteneriat cu BCR chiar in Piata Romana, prima locatie aleasa de Costa Coffee se afla chiar langa cladirea Academiei de Studii Economice. �Printre clientii nostri nu se numara numai bancheri