Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea sunt brandurile preferate ale românilor, din punctul de vedere al raportului calitate-preţ, aşa cum se arată în cadrul studiului de cercetare „Best Buy Awards“ efectuat de organizaţia elveţiană ICERTIAS.
Potrivit sondajului organizat pe plaiurile mioritice, românii au devenit clienţii fideli a patru dintre cele mai cunoscute corporaţii din lume, precum Milka, Nokia, Adidas şi Nivea. Rezultatele enunţate de specialiştii care au coordonat întreg experimentul s-au bazat pe analiza răspunsurilor oferite de cele 1.200 de persoane implicate, cu vârste de peste 15 ani.
Respondenţii au fost rugaţi să numească cel mai favorabil raport calitate-preţ, conform experienţei lor personale, pentru o categorie de produse sau servicii existente pe piaţa românească.
Sondajul a cuprins 56 de categorii economice diferite, precum alimentaţie, încălţăminte, îmbrăcăminte, cosmetice, electrocasnice, telecomunicaţii şi finanţe.
Întrebările existente în cadrul chestionarului au fost deschise, în sensul că participanţilor nu li s-a oferit, în prealabil, o listă de răspunsuri posibile. În acest fel, ei au putut să-şi numească în mod liber furnizorii preferaţi.
Invitaţi să menţioneze numele ciocolatei care oferă cel mai bun raport calitate-preţ de pe piaţa românească, majoritatea a răspuns Milka. La categoria „cremă de faţă“, locul întâi a fost câştigat de Nivea, în timp ce la categoria încălţăminte sport poziţia numărul unu a revenit brandului Adidas.
(Adidaşii Ilie Năstase FOTO Facebook)
Câştigătorii celorlalte categorii sunt Nokia (telefoane mobile), Dacia (automobile), Acer (computere portabile), Arctic (aparate de uz casnic), Rama (margarină), Maggi (supe instant la plic), Danone (probiotice), Jacobs (cafea instant), Head&Shoulders (şampon de păr) şi Ariel (detergent de rufe).