Fiscul a iniţiat o licitaţie publică pentru îmbunătăţirea sistemelor informatice din agenţii, valoarea contractului fiind estimată la circa 2,2 milioane de euro.
Până la finele anului, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va achiziţiona mai multe echipamente şi soluţii de upgrade tehnologic pentru omogenizarea infrastructurii de comunicaţii, creşterea nivelului de securitate şi mărirea capacităţii de procesare în centrele de date, se arată într-un anunţ publicat în SEAP.
"Atingerea acestui obiectiv va permite creşterea performanţelor şi disponibilităţii infrastructurii şi deci a accesului la informaţiile stocate în centrele de date, precum şi mărirea numărului de site-uri în care tehnologia de comunicaţie este adusă la zi", se precizează în caietul de sarcini.
Aceste echipamente vor fi instalate în sediile centrale ale Ministerului Finanţelor Publice (MFP) şi ANAF, precum şi în locaţiile ANAF din teritoriu, din Bucureşti şi din cele 6 sectoare din Capitală.
"Atingerea acestui obiectiv va permite creşterea performanţelor şi disponibilităţii infrastructurii şi, deci, a accesului la informaţiile stocate în centrele de date, precum şi mărirea numărului de site-uri în care tehnologia de comunicaţie este adusă la zi", se mai arată în documentaţie.
Cum arată dotările IT ale ANAF la ora actuală
În prezent, Ministerul Finanţelor şi unităţile din subordinea sa au în dotare aproximativ 28.000 de staţii de lucru, 3.000 de laptopuri, peste 100 de servere de capacitate mare, medie şi mică, precum şi un Centru Primar de Date şi un Centru Secundar de Date ce sunt conectate prin intermediul reţelei de date Intranet ce este organizată pe 3 nivele:
a) Nivelul 1: Sediile centrale ale MFP, ANAF, inclusiv DGTI şi DRBC;
b) Nivelul 2: Direcţiile Generale Regionale ale Finanţelor Publice din cele 8 regiuni;
c) Nivelul 3: