Vineri, 19 august, a avut loc cea de-a doua întâlnire a cinefililor la Club Electro Putere (CEP) Cinema din Craiova. Iniţiatorii primului cinematograf alternativ nonprofit din România au propus, de această dată, cinci scurtmetraje româneşti semnate atât de regizori consacraţi, cât şi de regizori debutanţi.
Proiecţia a început la ora anunţată, în faţa unei săli pline, cu filmul lui Cătălin Mitulescu, „Trafic“, câştigător al unui Palme d’Or la Festivalul de la Cannes din 2004. Scurtmetrajul ne-a reamintit fraza scrisă cu litere îngroşate pe foaia de prezentare, motoul serii: „…şi nimic nu se întâmplă“. Un decupaj aparent aleatoriu din cotidian, cu aglomeraţie şi oameni grăbiţi, lipsit de răsturnări de situaţie şi de final neaşteptat. Minute care curg plat, precum rutina. Dar din ele transpare discret viaţa în care ne regăsim pe noi înşine, viaţa trăită în clipele comune, nu în excepţional, cum ne-a învăţat Hollywoodul. Aceasta a fost, de fapt, tema serii: viaţa ascunsă în banal, în lucruri ce nu surprind, în momente care pot trece uşor neobservate.
A urmat „Troleibuzul 92“, în regia lui Ştefan Constantinescu, un film de câteva minute în care un bărbat poartă o discuţie telefonică violentă într-un mijloc de transport în comun. O scenă la care oricare dintre noi a asistat de cel puţin câteva ori de-a lungul vieţii, martor accidental al unei frânturi din viaţa unui necunoscut.
Cel de-al treilea scurtmetraj selecţionat pentru proiecţia de vineri l-a adus pe ecran, preţ de câteva minute, pe marele actor Victor Rebengiuc. Este vorba despre „Fotografia“, filmul regizat de Victor Dragomir, un tânăr absolvent al UNATC, care a câştigat simpatia publicului craiovean încă de la prima seară CEP Cinema, când a rulat ultimul său film, „Strung Love“. „Fotografia“ a câştigat o menţiune specială în cadrul Festivalului de film de la Gijon „pentru ascuţitul spirit de observ