EFECT ● Maşinile cu un consum mare se caută tot mai puţin
Situaţia economică mondială începe să afecteze din ce în ce mai multe domenii. După şocurile de pe pieţele financiare şi imobiliare, sectorul auto începe să se resimtă o dată cu îngreunarea creditării şi cu costurile tot mai mari ale carburanţilor.
EFECT ● Maşinile cu un consum mare se caută tot mai puţin
Situaţia economică mondială începe să afecteze din ce în ce mai multe domenii. După şocurile de pe pieţele financiare şi imobiliare, sectorul auto începe să se resimtă o dată cu îngreunarea creditării şi cu costurile tot mai mari ale carburanţilor.
După ce a provocat pierderi băncilor pe plan internaţional, după ce a dus la căderi masive ale cotaţiilor marilor companii pe burse şi după ce a scuturat serios pieţele imobiliare şi a dus la scumpirea combustibililor şi a gazelor naturale, criza economică internaţională se extinde acum şi la sectorul auto. Toţi marii producători americani de maşini au raportat scăderi masive ale vînzărilor de maşini noi în SUA. Criza se pare că a ajuns şi în România, unde vînzările de maşini noi au consemnat un declin de 1,6% în primele cinci luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Chrysler a acuzat o scădere cu 25% a vînzărilor sale din SUA în luna mai, General Motors a comercializat cu 27,5% mai puţine maşini, în vreme ce Ford a avut “norocul” de a-i scădea vînzările cu doar 16%. În principal, scăderile au survenit pe segmentul sport utility vehicle (SUV) 4x4, dar şi pe zona pick up, motivul principal fiind că acestea sînt mari consumatoare de carburanţi, iar preţurile benzinei şi motorinei au urcat foarte mult, ca urmare a cotaţiilor-record ale barilului de ţiţei pe pieţele internaţionale.
PRODUCŢIE. Bob Nardelli, preşedintele director general al Chrysler, a declarat la un seminar că grupul “ar putea face un