Iată un concert exemplar! A fost susţinut în prima parte a acestei luni în Studioul de Concerte din str. Berthelot, un concert de o exemplară structură. A adus în faţa publicului lucrări semnate de George Enescu, de Constantin Silvestri, Paul Constantinescu, Sigismund Toduţă, un concert pe de-a-ntregul dedicat muzicii româneşti, lucrări mai rar întâlnite pe afişele bucureştene.
A fost realizat cu participarea solistică a minunatului flautist Ion Bogdan Ştefănescu, cu participarea Orchestrei Naţionale Radio condusă de dirijorul Tiberiu Soare.
Muzica românească a deceniilor de mijloc al secolului trecut.
Importanţa concertului constă în aceea că a pus în lumină valori componistice cu totul semnificative ale muzicii româneşti; sunt valori care aparţin perioadei pe care – cu mai mult sau mai puţin temei - o numim a fi clasică, creaţii ale primei jumătăţi, de asemenea ale deceniilor de mijloc ale secolului trecut; sunt lucrări în care prezenţa melosului popular românesc devine parte structurală şi nu una decorativă a gândirii componistice.
Importantă retransmisie radiofonică europeană.
In plus, nu trebuie uitat, importanţa concertului rezidă inclusiv în faptul că acesta a fost şi va fi retransmis de 18 canale ale radiodifuziunilor naţionale afiliate Uniunii Europene Radio.
Pe de altă parte, originalitatea cu totul specială a acestei seri de muzică constă în aceea că a adus o reevaluare absolut spectaculoasă a acestor valori componistice prin plasarea lor într-o nouă haină de această dată orchestrală.
Mă refer la creaţiile ce aparţin deceniilor de mijloc ale secolului XX, la Sonata pentru flaut şi pian de Constantin Silvestri, lucrare ce devine un veritabil Concert pentru flaut şi orchestră – viziunea orchestrală aparţine eminentului muzician timişorean Sorin Petrescu, de asemenea la Passacaglia pentru pian de Sigismund Toduţă, la