Până pe 31 ianuarie, primăriile trebuie să întocmească listele cu datornici.
Primăriile vor verifica până la sfârşitul lunii ianuarie dacă persoanele care încasează venit minim garantat, alocaţia de susţinere a familiei sau indemnizaţia de creştere a copilului şi-au plătit taxele locale, în caz contrar aceste drepturi sociale urmând să fie suspendate din februarie, pe 5 luni. În situaţia în care însă, după acest termen, nu a fost îndeplinită obligaţia de plată, dreptul la ajutorul social încetează prin dispoziţia primarului ori, după caz, prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale, anunţă Mediafax. „Perioada de cinci luni este dimensionată pentru a permite beneficiarului să îşi achite obligaţiile faţă de bugetele locale. Dacă aceste obligaţii sunt îndeplinite, drepturile aferente perioadei de suspendare vor fi acordate beneficiarilor, în cuantumul stabilit prin dispoziţie a primarului sau, după caz, prin decizie a directorului executiv al agenţiei pentru plăţi şi inspecţie socială”, arată Guvernul.
Procedura a fost reglementată de Guvern prin ordonanţă de urgenţă intrată în vigoare la începutul acestui an. Până pe 31 ianuarie, primăriile trebuie să întocmească listele cu datornici.
Primăriile vor verifica până la sfârşitul lunii ianuarie dacă persoanele care încasează venit minim garantat, alocaţia de susţinere a familiei sau indemnizaţia de creştere a copilului şi-au plătit taxele locale, în caz contrar aceste drepturi sociale urmând să fie suspendate din februarie, pe 5 luni. În situaţia în care însă, după acest termen, nu a fost îndeplinită obligaţia de plată, dreptul la ajutorul social încetează prin dispoziţia primarului ori, după caz, prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale, anunţă Mediafax. „Perioada de cinci luni este dimensionată pentru a permite beneficiarului să îşi achite obligaţiile