Compania taiwaneză Aiptek susţine că piaţa este încă la început, iar pentru a creşte este nevoie de ieftinirea produselor
Preţul televizoarelor 3D trebuie să scadă sub 1.000 de dolari pentru ca vânzările să explodeze la nivel global şi să antreneze după sine şi achiziţii de camere video şi alte accesorii care permit crearea şi vizualizarea de conţinut în format tridimensional, estimează reprezentanţii companiei taiwaneze Aiptek, care produce deja o serie de camere video 3D.
"A fost nevoie de 60 de ani pentru a trece de la televizorul alb negru la cel color cu imagini de înaltă definiţie. Rata de adopţie a produselor 3D va fi explozivă doar după ce preţul televizoarelor va scădea sub 1.000 de dolari", declară Frank Sheu, directorul general al Aiptek. Compania a lansat deja pe piaţă o cameră video HD şi va lansa o nouă generaţie a produsului în ianuarie, la un preţ de 199 de euro.
"Lucrăm şi la un webcam 3D. Vedem produsele 3D ca o oportunitate de a câştiga o cotă mai mare de piaţă pentru că schimbările tehnologice aduc, de regulă, noi lideri." În prezent televizoarele 3D se vând pe piaţa din România la preţuri care pornesc de la aproximativ 1.300 de euro.
Oficialul companiei crede însă că, pe lângă televizoare, produsele care ajută la crearea de către consumatori a conţinutului 3D sunt cele care vor duce piaţa în sus. "Nu o să-şi ia nimeni televizor 3D ca să se uite la o fotografie." Aiptek, o companie fondată în 1997 şi listată la bursă în 2003, îşi caută distribuitori şi parteneri care să furnizeze servicii de logistică, service şi suport în Europa Centrală şi de Est. "Credem că produsele noastre sunt potrivite pentru ţările din regiune, pentru că niciunul dintre ele nu are preţuri mai mari de 400 de dolari." Pe lângă camerele 3D, compania produce şi echipamente precum cititoarele de cărţi electronice sau proiectoare de dimensiunea u