Premierul Emil Boc, alături de Anca Boagiu, ministrul Transporturilor din România, au participat la deschiderea şantierului autostrăzii Nădlac-Arad. Aceasta va fi finalizată într-un an şi jumătate şi va avea o garanţie de patru ani. Pe şantier lucrează deja sute de persoane şi deocamdată, lucrările sunt în grafic. Greşeala de la Nădlac, unde banda de decelerare a fost proiectată în Ungaria, a fost remediată, iar agricultorii care s-au trezit peste noapte cu şantierul pe terenurile lor vor fi despăgubiţi.
Autostrada a reintrat în România
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi premierul Emil Boc au fost prezenţi la kilometrul zero al autostrăzii Nădlac-Arad şi au discutat cu constructorii despre situaţia lucrărilor. Un grup de agricultori, care s-a trezit cu autostrada pe terenurile lor, i-a înmânat ministrului Transporturilor un dosar care cuprindea un memoriu prin care oamenii solicitau să fie despăgubiţi la valoarea reală, la fel ca şi ceilalţi proprietari. Ei au explicat că înţeleg importanţa acestui şantier, dar nu vor ca pentru interesul naţional să rămână păgubiţi.
„Nu am cerut nimic în plus, ci doar egalitate la despăgubiri", a declarat unul dintre păgubiţi. Ministrul Anca Boagiu a luat dosarul şi le-a explicat agricultorilor din Nădlac că situaţia lor va fi rezolvată conform legii, iar situaţia de faţă va fi tratată ca o expropriere. Reprezentantul constructorului a prezentat situaţia existentă atât ministrului transporturilor, cât şi premierului Emil Boc, însă a încercat în permanenţă să minimalizeze incidentul de la frontiera româno-maghiară, cu banda de decelerare care era proiectată în Ungaria. „O diferenţă de cote, nu sunt probleme", a dorit reprezentantul constructorului să motiveze în faţa premierului, greşeala. Însă Emil Boc i-a cerut să răspundă presei la întrebări şi a ţinut personal să asigure pe toată lumea că în situaţia de