Discovery Networks spune, într-un comunicat remis miercuri MEDIAFAX, că oferta pe care au făcut-o RCS&RDS este competitivă, iar preţul cerut companiei de telecomunicaţii este unul rezonabil în raport cu calitatea programelor difuzate de televiziunile Discovery.
Reacţia Discovery Networks vine după ce, luni, compania RCS&RDS a transmis, într-un comunicat de presă, că nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de trei ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%.
De cealaltă parte, oficialiii Discovery Networks spun că "este regretabil că s-a ajuns în acest punct şi că telespectatorii sunt afectaţi de ceea ce se întâmplă, însă faptele vorbesc de la sine".
"În primul rând, suntem îngrijoraţi că acţiunile RCS&RDS îi vor priva pe abonaţii săi de 6 canale, inclusiv Discovery Channel, cel mai urmărit canal de documentare din România, lider pe segmentul său. În cursul acestui an, Discovery Channel a fost urmărit de cel puţin 11 milioane de români, în medie, pe lună (Kantar Media Audiences, target ind 4+). Mai mult decât atât, conform unui studiu comandat de Discovery Networks şi realizat de Gfk în 2011, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional (16 +), 89% dintre abonaţii RCS&RDS din România au declarat că Discovery Channel este canalul lor preferat. În plus, în ultimele 5 zile, peste 16.000 de persoane au semnat petiţia noastră prin care cer păstrarea canalelor Discovery în grila RCS&RDS, manifestându-şi clar dorinţa de a urmări în continuare programele noastre", spune Discovery Networks.
În acelaşi comunicat, se spune că oferta pe care a făcut-o compania Discovery celor de la RCS&RDS este "competitivă şi adaptată la condiţiile comerciale pe care le utilizăm în relaţie cu toţi