Campania electorala pentru alegerile parlamentare capata proportiile unei imense cozi la pui din vremea lui Ceausescu. Acum nu se mai da in spatele magazinului, ci intr-un cort inscriptionat, din portbagajul unor masini sau se livreaza direct la votantul beneficiar intr-o punga de plastic cu insemnele partidului si numele candidatului. Ce? Orice incape intr-un buzunar sau intr-o traista goala. Unii politicieni dau la lumina zilei, in spatii special amenajate si numesc ipocrit, plata in natura sau in bani pentru un vot, generozitate. De stanga, de dreapta sau de centru, orice act de caritate indeplinit in public odata la patru ani se cheama in cel mai bun caz publicitate.
Oferta electorala trebuie sa fie variata, chiar daca votantii nu sunt pretentiosi: alimente, bani, incaltaminte, excursii. Iau de la toti, cum spunea o batrana pravalita intr-un scaun in cortul Fundatiei „Dan Voiculescu“ pentru dezvoltarea Romaniei, instalat in Piata Sudului. Ca o preoteasa anuntand noile vremuri, sugera urland voluntarilor, care ofereau excursii gratuite la manastirile din jurul Bucurestilor, sa le ceara pretendentilor buletinul: „Sa se vada daca au votat, ca nu se poate sa se dea chiar asa, pe degeaba“. O doamna intre doua varste gata sa-si luxeze glezna in groapa din asfalt, propagandista amatoare, trambiteaza marile realizari ale lui Piedone, indemnand coada supusa sa voteze candidatul PC pentru parlament.
Stampila „votat“ este cartela de alimente in Romania europeana; calea regala spre implinirea nevoilor elementare, aici si acum, nu maine, nici in patru, nici in cinci, nici in urmatorul mandat. Un pui gratis face cat o autostrada suspendata si un canal Bucuresti- Dunare-Marea Neagra pe dedesubt. Politica zilei este rezumata transant in discutia dintre trei pensionare nemultumite, poposite pe o banca din fata cortului fundatiei care poarta numele lui Dan Vo