Jucătorii din retailul modern au înregistrat anul trecut scăderi ale vânzărilor per magazin cu până la peste 30% în contextul în care consumul a continuat să scadă, iar retailerii au mers înainte cu deschiderile de magazine noi în încercarea de a-şi menţine afacerile la un nivel similar celui din perioada de boom.
Din totalul celor 13 reţele de comerţ modern doar una singură a reuşit să îşi majoreze vânzările per unitate. Lanţul de supermarketuri de proximitate Profi, deţinut de fondul de investiţii polonez Enterprise Investors, a ajuns anul trecut la vânzări per magazin de puţin peste 2 milioane de euro, în creştere cu circa 14 procente comparativ cu anul anterior. Reţeaua deţine cele mai mici vânzări per magazin din comerţul modern.
"De-a lungul anului 2011 am implementat o serie de proiecte care au îmbunătăţit oferta. Printre acestea se numără schimbarea sortimentaţiei, introducerea de produse proaspete şi produse gătite. Toate aceste schimbări s-au văzut în rezultatele magazinelor", spune Cristian Nacu, partener în cadrul Enterprise Investors.
Profi a fost preluat de Enterprise Investors la finele lui 2009 şi de atunci a mizat pe o expansiune puternică a reţelei care a ajuns să numere astăzi peste 120 de unităţi, de două ori mai multe decât în momentul achiziţiei.
Retailerul a terminat anul trecut cu afaceri de 220 milioane de euro, în creştere cu 50% în euro.
Cine are cele mai mari vânzări per magazin
Dacă Profi se află la coada clasamentelor în funcţie de vânzările per magazin, la polul opus se află trei reţele pe suprafaţă mare, respectiv Auchan, Selgros şi Cora.
Această situaţie poate fi explicată prin faptul că Profi, precum şi ceilalţi jucători pe segmentul supermarketurilor şi discounterelor - au magazine de multe ori mai mici de 1.000 de metri pătraţi şi un număr de produse pe măsură.
L