Mulţi clienţi cu averi peste medie ai Raiffeisen Bank s-au reorientat spectaculos anul acesta dinspre investiţiile imobiliare, pentru care alocaseră sume mari, spre plasamente mult mai lichide precum depozite bancare, fonduri de investiţii sau titluri de stat, spune Catherine McGrath, directorul departamentului clienţi de top.
"În primele şase luni ale acestui an am văzut mai multă diversificare în opţiunile de investire, cu o deschidere mai mare spre fondurile de investiţii în euro. A fost un viraj mare dinspre imobiliare spre cash."
Ea nu a dorit să comenteze despre evoluţia pieţei imobiliare, însă spune că această reorientare a clienţilor indică faptul că tranzacţiile nu sunt chiar îngheţate.
Recent, Raiffeisen Bank şi-a reorganizat departamentul clienţi de top pe două niveluri: o ofertă de servicii pentru clientela cu active lichide de peste 100.000 de euro (private banking) şi o alta dedicată persoanelor fizice cu disponibilităţi de la 15.000 de euro în sus, respectiv cu venituri lunare începând de la 1.000 de euro (premium banking).
"Ne-am extins serviciile spre clienţii cu venituri peste medie, care nu sunt interesaţi de produse foarte sofisticate sau riscante, dar care simt nevoia de consiliere în domeniul financiar, pentru a-şi putea gestiona mai bine banii. Analizând piaţa, am văzut că acest segment nu primeşte servicii adecvate", spune McGrath. Nu există o taxă anume pentru această gamă de servicii, condiţia de bază fiind menţinerea unei anumite sume de bani în bancă.
Noile servicii de consiliere pentru plasarea banilor sunt disponibile în peste 60 de unităţi din reţeaua băncii, dintre care aproximativ 20 în Bucureşti, iar restul în oraşele reşedinţă de judeţ. În sucursalele respective lucrează bancheri specializaţi în consultanţă financiară, care pot deveni "bancherul personal" al clientului, după modelul serviciilor de