Foto: Thinkstock Chiar dacă nu toţi ne permitem cele mai scumpe parfumuri, cu toţii vrem să mirosim bine şi avem cu siguranţă o fragranţă preferată. Dar cred că nu v-aţi gândit niciodată la parfum ca fiind unul dintre acele elemente care arată tuturor că sunteţi o persoană de succes. În cultura Europei şi a celor două Americi, poate că o maşină mai scumpă sau hainele de firmă ar arăta asta. În China însă, conform unei cercetări executate de ziarul China Daily, parfumul este simbolul clar al unei vieţi de succes.
Concentrându-se în principal în megapolisuri, piaţa parfumurilor din China are trecere în rândul oamenilor de succes din marile companii. De exemplu, Fu Huiling, o angajată de 29 de ani a unei companii de publicitate din Beijing, nu se simte complet „echipată” pentru a face faţă provocărilor profesionale ale unei zile dacă nu pulverizează, la încheieturile mâinilor, după ureche şi pe decolteu puţin din parfumul ei favorit, înainte de a ieşi din casă. „Mă simt mult mai încrezătoare atunci când miros bine”, spune ea.
Acest concept de viaţă a început să şi-l construiască la vârsta de 15 ani, când a văzut piesa „Ceainăria” a lui Lao She, în care unul dintre personaje cere o sticluţă de parfum cu care să schimbe mirosul unei camere. Fu Huiling spune că datorită acestei piese piaţa parfumului a început să se dezvolte în China anilor ’50, când textul a fost publicat, dar, spune ea, parfumul era văzut doar drept ceva folosit să acopere mirosurile neplăcute. Această mentalitate încă persistă în rândul multor chinezi, printre ei numărându-se până şi sora mai mică a acesteia, care, venind în vizită din provincie, nu a putut înţelege de ce Fu plăteşte chiar şi echivalentul a 100 de dolari pentru o sticluţă de parfum.
Asociaţia Industriei de Lux din China afirmă că majoritatea cumpărătorilor de parfum sunt angajaţi ai unor companii străine din marile o