Marketingul interactiv va continua sa creasca in Romania si in regiune, in pofida climatului economic, crede Julian Smith, Director of Digital, Insight&Research in cadrul MEC Interaction, divizie a retelei internationale Mediaedge:cia. Eficienta costurilor pe care o ofera mediul online este cautata de clientii de publicitate, ceea ce inseamna ca diferentele intre bugetele de publicitate absorbite de canalele traditionale si cele atrase de noile media ar trebui sa se diminueze, spune el intr-un scurt interviu acordat HotNews.ro.
Reprezentantul MEC Interaction, care are peste 11 ani de experienta in marketing digital, va vorbi, in cadrul Digital Marketing Forum, (25-26 februarie, Bucuresti), despre cele mai potrivite strategii si tehnici de marketing online.
Rep.: Care sunt asteptarile MEC Interaction privind evolutia marketingului interactiv in Romania si pe alte piete din regiune, anul acesta, avand in vedere situatia economica? Julian Smith: Ma astept ca marketingul interactiv sa creasca in continuare in regiune, in pofida actualului climat economic. Mediul interactiv va avea, probabil, cea mai mare crestere, comparativ cu media traditionale. Acest lucru este reflectat si in alte regiuni europene. Daca in Romania publicitatea online a crescut de la 42,6 milioane Ron in 2007 (potrivit IAB/PWC) si este de asteptat sa ajunga la aproximativ 65 de milioane RON in 2008, aceasta ar insemna o crestere de circa 50% de la an la an. Presupun ca in 2009 cresterea va fi mai mica in comparatie cu 2008 - poate 10-15%?
(NOTA RED.: Raspunsul initial era "Daca in Romania publicitatea online a crescut de la 42,6 milioane Ron in 2007 (potrivit IAB/PWC) si este de asteptat sa ajunga la aproximativ 50 de milioane RON in 2008, aceasta ar insemna o crestere de circa 20% de la an la an. Presupun ca in 2009 cresterea va fi mai mica in comparatie cu 2008 - poate 1