Un studiu comparativ asupra dezvoltării învăţământului în Germania, Franţa, Anglia, SUA, Japonia şi Rusia, reunit sub titlul „Instituţii de învăţământ“, a apărut în acest an, la editura comunicare.ro, sub semnătura lui William K. Cummings. „Punctul său de plecare este teza după care orice ideal educaţional, valorile şi normele unei societăţi sunt codificate într-o practică instituţională care le caracterizează. (...) Cummings este însă un cercetător care beneficiază de toate progresele ştiinţei educaţiei din ultimele decenii şi de propria experienţă educaţională în diverse culturi, continente şi sisteme de învăţământ.
El reuşeşte să definească reforma educaţională ca un rezultat al schimbărilor politice, economice şi sociale, ca o consecinţă a nevoii de a schimba idealul educativ“, spune Cezar Bîrzea, în prefaţa cărţii. Cummings abordează în volumul de faţă subiecte de actualitate, precum opţiunea pentru sectorul educaţional de stat sau privat, dar vorbeşte şi despre primele şcoli, începuturile învăţământului modern, extinderea învăţământului premodern în lume sau scopurile învăţării.
William K. Cummings, doctor la Universitatea Harvard, este în prezent profesor la Universitatea George Washington, unde predă cursuri de învăţământ în contextul internaţional. El a acordat consultanţă în peste 15 state din întreaga lume şi are o experienţă vastă în dezvoltarea şi monitorizarea programelor de învăţământ superior. Cummings este şi autorul sau coordonatorul a peste 100 de articole şi 20 de cărţi sau monografii dedicate învăţământului şi dezvoltării. (M.O.N.)
Un studiu comparativ asupra dezvoltării învăţământului în Germania, Franţa, Anglia, SUA, Japonia şi Rusia, reunit sub titlul „Instituţii de învăţământ“, a apărut în acest an, la editura comunicare.ro, sub semnătura lui William K. Cummings. „Punctul său de plecare este teza după care orice ideal educ