DB Schenker, subsidiara pentru activităţi de transport şi logistică a grupului german Deutsche Bahn (Căile Ferate Germane), a anunţat ieri că vrea să preia integral operatorul român de DB Schenker, subsidiara pentru activităţi de transport şi logistică a grupului german Deutsche Bahn (Căile Ferate Germane), a anunţat ieri că vrea să preia integral operatorul român de expediţii Romtrans.
Oferta de preluare a fost înaintată acţionarilor Romtrans prin intermediul subsidiarei DB Schenker din Austria şi este valabilă până la finele lunii octombrie, se arată într-un comunicat al companiei.
Surse din Romtrans au declarat marţi agenţiei MEDIAFAX că acţionarii companiei româneşti au aprobat lansarea ofertei DB Schenker.
„Achiziţia planificată a Romtrans ne oferă oportunitatea unică de a ne consolida în mod semnificativ operaţiunile din sud-estul Europei şi de a integra resursele companiei româneşti în reţeaua internaţională DB Schenker“, a declarat preşedintele companiei germane, Norbert Bensel.
Compania, dinamică şi în străinătate
Romtrans, singura casă de expediţii dinainte de 1989, a rămas în continuare cea mai mare companie de profil din România. Compania a fost privatizată în 1994 prin MEBO (acţiuni vândute asociaţiei salariaţilor), iar de atunci „a evoluat într-un grup dinamic de companii, cu venituri anuale de 90 de milioane de euro şi 1.500 de angajaţi”, după cum arată pretendentul german.
Romtrans are o reţea puternică în ţară (70 de puncte de lucru, situate pe lângă birourile vamale) şi participaţii la 10 firme româneşti, respectiv şapte firme din Europa (Germania, Austria, Olanda, Ungaria, Moldova şi Georgia).
DB Schenker consideră foarte important să noteze că operatorul român asigură transport multimodal prin terminalul propriu din portul Constanţa Sud.