StarBev a fost preluat de compania Molson Coors Brewing Company pentru suma de 2,6 miliarde de euro (3,5 miliarde de dolari) se arata intr-un comunicat al Molson Coors. Cu sediile centrale in Amsterdam, Olanda, si Praga, Republica Ceha, compania StarBev detine 9 fabrici de bere in Europa Centrala si de Est (CEE), generand vanzari in 2011 de circa 0,7 miliarde Euro (1 miliard USD) si profit operational EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) de 241 de milioane Euro. Pretul de cumparare reprezinta un multiplu aproximativ de 11 al valorii EBITDA..
"Achizitia StarBev se incadreaza perfect in strategia Molson Coors de dezvoltare a portofoliului de marci premium si de extindere catre pietele cu potential de crestere din toata lumea. Piata de bere din Europa Centrala si de Est este atractiva, avand tendinte istorice de dezvoltare si potential de revenire pe masura ce regiunea se intoarce la ratele de crestere din perioada pre-criza", a spus Peter Swinburn, Presedinte si CEO Molson Coors.
Cu un numar de peste 4.100 de angajati, compania de bere StarBev detine operatiuni de productie in Republica Ceha, Romania, Serbia, Croatia, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru si vinde marcile sale atat pe aceste piete, cat si in Bosnia-Herzegovina si Slovacia. Aflat in topul primelor trei companii de bere in fiecare dintre aceste piete, StarBev produce anual 13,3 milioane hectolitri. Portofoliul sau de peste 20 de marci cuprinde campionii locali Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozusko, Jelen si Niksicko, precum si marcile Stella Artois, Beck`s, Hoegaarden, Lowenbrau si Leffe distribuite sub licenta.
In urma achizitiei, Molson Coors estimeaza ca o parte semnificativa din veniturile sale vor proveni din pietele emergente si cele de crestere. Este de asteptat ca pietele din CEE sa beneficieze pe termen lung de tendintele de crestere a volumului