„Desi sticla clara (float) ocupa in continuare cel mai mare procent din consumul de sticla de interior, aproximativ 67%, in ultimii trei ani s-a inregistrat o crestere semnificativa si pe segmentul celei de design si a oglinzilor. Tendinta este de a construi designul interior in deplin acord cu natura, prin intermediul unor produse revolutioare care pot oferi atat confortul, cat si frumusetea de care are nevoie interiorul unei case”, a declarat Cosmin Popescu, directorul de marketing al Saint-Gobain Glass Romania.
Daca acum trei ani, sticla float ocupa aproximativ 80% din consumul total de sticla de interior, in prezent, aceasta ocupa aproximativ 67%, 30% din consum fiind reprezentat de sticla decorativa si de segmentul de oglinzi.
Printre principalele categorii de produse pentru care se utilizeaza sticla decorativa sau oglinzile, in sectorul non-rezidential, se regasesc usile, balustradele, partitionarile (pereti despartitori), scarile, placarile si compartimentarile. In ceea ce priveste sectorul rezidential, sticla lacuita, de exemplu, este utilizata in special pentru placari mobiler si decoratiuni, culorile preferate in acest sens fiind albul pur, negrul intens sau rosul.
“Placarile si partitiile din sticla la interior au cunoscut o crestere in perioada 2008-2010, cand piata de constructii din Romania a inregistrat un avans semnificativ. Mai mult decat atat, accesul la informatie si dorinta arhitectilor de a construi sustenabil utilizand materiale care sa ofere confortul necesar, dar si un design inovativ au contribuit la cresterea suprafetelor vitrate si in interiorul locuintelor”, a mai spus Cosmin Popescu.Ce ar determina cresterea consumului sticlei de interior
Studiul Saint-Gobain Glass a mai aratat ca majorarea consumului de sticla de interior ar putea fi determinata de cresterea productiei de mobilier dedicat pietei interne si a cele