Născut în Bucureşti, la 1 mai 1923, Ion Popescu-Gopo a debutat în presă în anul 1939 publicând caricaturi. A studiat la Academia de Arte din Bucureşti, pe care nu a absolvit-o, terminând în schimb un curs de animaţie la Moscova. Debutează în 1949 alături de tatăl său şi Matty Aslan cu scurt-metrajul de animaţie „Punguţa cu doi bani”. Din 1950 a început să lucreze la Studioul Cinematografic Bucureşti, în cadrul secţiei de animaţie.
Primele desene animate constituiau fabule educative în spiritul epocii. Spirit inovator şi nonconformist, Gopo a încercat întotdeauna să depăşească barierele tehnice şi modelele. „Când am văzut că nu pot să egalez perfecţiunea lui tehnică, am început să fac filme anti-Disney. Deci, frumuseţe-nu, culoare-nu, gingăşie-nu. Singurul domeniu în care puteam să-l atac era subiectul”, mărturisea la un moment dat marele regizor. Şi astfel s-a născut omuleţul nud şi schiţat din câteva linii, care însă interpreta atât de complet problemele lumii contemporane. Dar Ion Popescu Gopo a reuşit să ridice filmele la înălţimea imaginaţiei sale şi acestea au în peisajul cinematografiei româneşti incontestabile merite de pionierat. Gopo a abordat cu mult curaj basmul, feeria, teme universale şi science-fiction-ul. În conştiinţa publicului Gopo rămâne prin câteva apariţii în filmele sale „Faust XX”, „Galax”, „Rămăşagul”, „O zi la Bucureşti”.
„Maria Mirabela”, realizat de maestrul Ion Popescu-Gopo în 1982, a reuşit şi reuşeşte să atragă spectatori de toate vârstele. Actorii au jucat alături de personaje de desene animate dând viaţă unei creaţii sofisticate din punct de vedere artistic. Tehnica folosită la realizarea filmului a fost una simplă şi a adus la sufletul spectatorilor o poveste în care desenul animat comunică foarte bine cu oamenii.
Micuţa Mirabela, care cucerea o lume cu zâmbetul ei jucăuş, astăzi este o actriţă de prim rang. Recu