Turul Ligii I la fotbal din această toamnă a suferit o pierdere de 10% a numărului de telespectatori în mediul urban faţă de anul trecut. Pentru că cele mai tari meciuri ale Ligii I s-au mutat de la Antena 1 la Digi Sport, fotbalul intern a pierdut din vizibilitate. Un singur meci a obţinut un milion de telespectatori.
În turul Ligii I la fotbal, Antena 1, Digi Sport şi GSP TV au difuzat 153 de meciuri în direct. Acestea au fost urmărite, la nivel urban, în medie de 224.000 de telespectatori pe minut (2,13% rating). Această audienţă este cu 10% mai mică decât cea înregistrată de meciurile turului din 2009.
Declinul de audienţă a fotbalului autohton se vede şi în alt indicator ce măsoară numărul de telespectatori distincţi, care au urmărit cel puţin un minut din partidele disputate în tur, aşa-numitul reach. Astfel, dacă în 2009 reach-ul a fost de 8,9 milioane de persoane, în turul abia încheiat acesta a fost de 8,1 milioane, cu 9,3% mai mic.
Scăderea ratingului pentru meciurile din Liga I ar trebui să-l îngrijoreze pe Dumitru Dragomir, şeful LPF Foto: Agerpres
Dinamo - Steaua, rating redus
Principala cauză a pierderii de audienţă este trecerea primei opţiuni (cel mai tare meci din fiecare etapă) de la Antena 1, canal cu o acoperire 100% în mediul urban, la Digi Sport, post care este disponibil doar pe reţeaua de cablu RCS&RDS şi pe platforma Digi TV, cu o penetrare de 40%. Audienţa derby-ului de tradiţie, Dinamo - Steaua, a avut de suferit fiind transmis pe Digi Sport. Dacă anul trecut, confruntarea a fost urmărită pe Antena 1 de o medie de 1,68 milioane de telespectatori pe minut, în acest tur, pe Digi Sport, partida a fost urmărită de doar 736.000 de orăşeni. O cădere catastrofală! Totuşi, acest meci este singurul care figurează în topul celor 10 meciuri cele mai vizionate în acest tur, restul aparţinând Antenei