Contractul pentru Autostrada Transilvania dintre statul român şi compania americană Bechtel "a încetat amiabil, de comun acord între cele două părţi", au precizat pentru gândul reprezentanţii companiei Bechtel.
"Suma corectă care s-a stabilit cu titlu de despăgubiri este de 37,2 milioane de euro, care include şi TVA", au precizat reprezentanţii Bechtel.
Adrian Năstase: "Proiectul a fost sabotat"
La rândul lui, fostul premier Adrian Năstase a declarat joi, răspunzând la întrebările jurnaliştilor, că proiectul autostrăzii Transilvania "a fost sabotat" în 2005-2006. "Proiectul a fost sabotat în 2005-2006. Mie îmi pare rău că acest proiect nu a fost dus până la capăt aşa cum s-a întâmplat în Croaţia şi Albania", a spus Năstase. El a adăugat că dacă era la guvernare proiectul ar fi fost finalizat la termen.
Anunţul oficial, la 12 ore după declaraţia de la TV
La 12 ore de la anunţul făcut la televizor, presa a primit şi comunicatul oficial privind rezilierea contractului cu Bechtel, cu titlul "Dan Şova a reziliat contractul cu Bechtel International Inc.".
"În data de 29 mai 2013 a fost semnat Acordul de tranzactionare şi încetare cu privire la contractul de construire a autostrazii Brasov – Cluj – Bors intre Compania Nationala de Autostrazi şi Drumuri Nationale din Romania si Bechtel International Inc. Prin semnarea Acordului au fost stinse complet pretentiile Bechtel International Inc pentru suma de 37.200.000 Euro, TVA inclus", se arată în comunicatul transmis gândul joi la prânz de Biroul de presă al Departamentului pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine.
Comunicatul precizează că, odată cu semnarea rezilierii, şantierul autostrăzii Transilvania va fi preluat de Compania Naţionala de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, urmând a se demara procedura de concesiune pentru construirea tronsoanelo