O nouă autostradă transcontinentală, ce va lega porturile braziliene de la Oceanul Atlantic de cele peruane de la Oceanul Pacific, oferă o alternativă mult mai scurtă şi profitabilă a comerţului dintre Asia şi partea estică a Americii de Sud. Magistrala se va întinde pe 5.438 de kilometri, potrivit.
Guvernul din Peru susţine că ţara sa va deveni un element de legătură important între două mari pieţe de desfacere: China şi Brazilia. „Brazilia s-a orientat întotdeauna spre Oceanul Atlantic deoarece n-a avut niciodată o cale eficientă să ajungă la Pacific şi să păstreze legături cu ţările asiatice. Folosea Canalul Panama şi Strâmtoarea Magellan, un drum lung şi chinuitor", a spus preşedintele Asociaţiei pentru Reglementarea Transportului în Peru, Carlos Zevallos. Acesta a mai precizat că noua infrastructură va modifica peisajul geopolitic, deoarece China importă din America de Sud foarte multe produse alimentare, minerale şi ulei.
Austostrada, care se va întinde pe 5.438 de kilometri, va traversa zone de şes, porţiuni din Amazon, dar şi versantul estic al Anzilor unde va atinge o altitudine de 4.700 de metri. De acolo drumul va lua calea oraşului Quecha, apoi Cusco, urmând să se despartă în trei braţe până la Oceanul Pacific.
China plăteşte 1,5 milioane de euro pentru lucrarea unui artist buzoian
Preţul autostrăzii interoceanice se va ridica la peste cinci miliarde de dolari, bani folosiţi în proiecte şi infrastructură. Mai mult, firma braziliană care a construit o parte din drum este pregătită să investească, în următorii cinci ani, alte 10 miliarde de dolari în infrastructura din Peru, scopul principal fiind aprofundarea relaţiilor economice din America de Sud dar şi ridicarea fluxurilor comerciale cu Asia.
Brazilia este una dintre cele mai importante ţări exportatoare la nivel mondial de soia, zahăr, cafea, portocale, carne de vită