Rolul agentiilor traditionale de media si publicitate se va schimba substantial in anii care vor urma si trebuie sa apeleze la creativitate chiar pentru a ramane ele insele pe piata. Internetul si noile tehnologii nu sunt simple canale de comunicare - ele transforma permanent consumatorul, mesajul care ii este adresat si chiar brandurile. Consumatorii sunt mai "verzi", militanti, dar dovedesc si mai mult cinism. Asa arata, in 2008, lumea comunicarii vazuta de unii dintre cei mai puternici oameni din industrie, care au luat parte saptamana aceasta la congresul mondial al International Advertising Association (IAA) de la Washington.
La acest eveniment, meritele publicitatii romanesti si ale filialei de la Bucuresti a IAA au fost recunoscute in repetate randuri: Ogilvy a luat un premiu pentru o campanie de responsabilitate sociala orientata spre protectia mediului, IAA Romania a luat premiu pentru cea mai activa filiala, iar Scoala IAA, proiectul sau educational, a fost dat exemplu de buna practica.
Coincidenta sau nu, educatia si reforma industriei de marketing si comunicare, viteza mai mare in activitatile industriei si ce pot face publicitarii in fata unui public mult mai "verde" si mai militant au fost principalele subiecte dezbatute de liderii pietei mondiale de profil la Congresul IAA din Washington, potrivit Reuters si Advertising Age.
Ce au spus actorii din piata:
Maurice Levy, Publicis Groupe CEO
Modelul traditional in care o agentie livreaza un spot si un slogan "nu mai este valid, nu mai este relevant" si nici n-ar mai trebui sa fie.Agentiile de publicitate isi pastreaza un rol major, dar acesta este diferit decat cel consacrat in ultimele decenii. Relatiile in triunghiul client-agentie-media se schimba si devin mult mai tulburi, insa acest triunghi trebuie sa aiba in continuare acces la oameni care sa produca