Producătorul de componente auto nu a reuşit să-şi crească profitul net în cursul anului trecut, însă strategia de afaceri i-a adus un randament pe acţiune de aproape 90%. Cifra de afaceri a producătorului de piese şi accesorii pentru autovehicule Compa Sibiu a crescut anul trecut cu peste 24%, cu mult peste media pieţei de 16%, conform studiului Contrast Management-Consulting, ajungånd pånă la o valoare de 301,5 milioane lei. Majorarea a fost obţinută prin extinderea
Producătorul de componente auto nu a reuşit să-şi crească profitul net în cursul anului trecut, însă strategia de afaceri i-a adus un randament pe acţiune de aproape 90%.
Cifra de afaceri a producătorului de piese şi accesorii pentru autovehicule Compa Sibiu a crescut anul trecut cu peste 24%, cu mult peste media pieţei de 16%, conform studiului Contrast Management-Consulting, ajungånd pånă la o valoare de 301,5 milioane lei. Majorarea a fost obţinută prin extinderea proiectelor cu parteneri precum Bosch sau Honezwell şi atragerea de clienţi noi, ca Delphi Franţa sau IRS-Romvag. Exporturile au ajuns astfel să deţină o pondere de 77% în totalul cifrei de afaceri. O astfel de pondere ridicată a avut însă şi o componentă negativă: raportul euro/leu din primul semestru al anului trecut a generat în final o pierdere financiară de 8,7 milioane lei.
Efectul cursului valutar a fost simţit şi la nivelul profitului obţinut de producătorul sibian: rezultatul net din 2007, 8,1 milioane lei, a coboråt cu aproximativ 4% sub cel din anul precedent. Analiştii Contrast Management-Consulting au calculat şi o diminuare a rentabilităţii capitalului, rezultată din stagnarea profitului comparativ cu majorarea capitalului şi a creşterii rezervelor din reevaluare. Astfel, rentabilitatea capitalului propriu a fost de 5,39%, în timp ce rentabilitatea reală a capitalului a fost negativă, - 3,57%.
INVESTI