•Pentru pierderea trimiterilor in reteaua postala, Posta Romana acorda despagubiri doar expeditorului
Posta Romana va trebui sa plateasca despagubiri, pentru o trimitere recomandata care nu a ajuns la destinatar. In luna aprilie a acestui an, ieseanul M.B. trebuia sa primeasca de la Bucuresti o scrisoare recomandata, care insa a intarziat sa apara. "Am asteptat plicul o luna de zile, dupa care am trimis o adresa catre Directia Regionala de Posta Iasi, in care semnalam acest lucru. Abia in luna iunie am primit raspunsul de la posta, in care mi se spunea ca scrisoarea s-a pierdut in timpul transportului, si ca de despagubiri poate beneficia doar expeditorul. In plic aveam o reteta. Nu stiu ce am sa fac acum fara reteta si fara bani", a explicat M.B.
Reprezentantii postei au recunoscut greseala, comisa de unul dintre functionarii institutiei, fara insa a putea specifica cine este aceasta persoana. "Din cercetarile efectuate, a rezultat ca recomandata in cauza s-a pierdut in timpul transportului, intre subunitatea de prezentare si cea de distribuire. Reclamantului i s-au comunicat rezultatele cercetarilor, precizandu-i-se si faptul ca, pentru pierderea trimiterilor in reteaua postala, Posta Romana acorda despagubiri, conform Legii serviciilor postale numarul 642/2002. In conformitate cu prevederile actului normativ, despagubirea se acorda expeditorului, de catre sucursala tutelara a subunitatii de prezentare, respectiv Directia Regionala de Posta Bucuresti", a declarat in cursul zilei de ieri Iulia Tomescu, sef birou control operational in cadrul Directiei Regionale de Posta Iasi. De asemenea, reprezentantii DRP Iasi au specificat ca singura posibilitate, ca destinatarul sa beneficieze de despagubiri, este ca expeditorul sa renunte in scris, in favoarea acestuia.
Craita POPA
•Pentru pierderea trimiterilor in reteaua postala, Posta R