Noua generaţie a SUV-ului de la Hyundai a ajuns la cea de-a treia generaţie. Modelul, cu un design schimbat, oferă mai mult confort şi un motor diesel complet nou.
Noul Hyundai Santa Fe. SUV-ul coreean a ajuns la cea de-a treia generaţie, primul model intrînd pe piaţă acum 12 ani. Asiaticii au gînduri mari cu Santa Fe, propunîndu-şi ca anul viitor SUV-ul din segmentul D să acapareze 5,5% din acest segment pe continentul european. Pentru a fi pe gustul acestei pieţe, noul Santa Fe a umblat la direcţii, suspensii şi frîne.
Maşina are o stabilitate mai bună la viteze mari, iar la capitolul motorizări, SUV-ul de la Hyundai oferă 3 motorizări, una pe benzină şi două diesel, cu puteri între 150 şi 197 CP. Vîrful de gamă este 2.2 litri "R" cu turbină variabilă. Propulsorul din aluminiu generează 197 CP, oferind un cuplu de 421 Nm. Motorizarea mai mică pe motorină este 2.0 litri şi 150 CP, iar benzinarul este un 2.4 litri cu 192 CP. Cutiile de viteze sînt două, manuală şi automată, ambele cu 6 rapoarte.
Transmisia integrală dispune de un sistem inteligent care atunci cînd senzorii detectează faptul că s-a pierdut aderenţa pe puntea faţă, distribuie puterea automat între puntea faţă şi spate. Sistemele oferite de Santa Fe sînt: ABS (anti-blocare la frînare), ESP (program electronic de stabilitate), VSM (managementul stabilităţii vehiculului), DBC (controlul frînării la vale şi staţionarea în pantă) şi HAC (asistenţa la plecarea din pantă).
Capotă activă pentru pietoni
SUV-ul oferă 7 airbaguri în dotarea standard, iar capota este una activă. La impactul cu un pieton, aceasta se ridică pentru a diminua forţa de coliziune.
Santa Fe este mai lung, mai jos şi mai lat decît predecesorul, dar are acelaşi ampatament, 2.700 mm. Designul este altul. Farurile sînt mari, în formă de lacrimă şi încadrează o grilă hexagonală de culoare crom închis. Carac